tirsdag 6. desember 2011 | By: Noel André

Where are you Christmas

Hehe slapp av Julestemningen har for lengst inntat hjemet mitt, så det ikke det det kommer ann på. Men spørsmålet er hvor har den blitt av den julen som var bare kos.

Desember er månden der flest stresser mest, der det skjer mest bilulykker, da flest tar opp forbrukslån for og finnansiere alt for dyre gaver, da flest samlivsbrudd skjer, da koselige famillie middager blir byttet ut med en stresset grandiosa og den tiden de ensome føler seg mest ensom.....

Nei jeg skall ikke bli pesimist her men min favorit jule sang får meg hvert år til og tenke på hva som gleder meg med julen. og det er ikke noe av det som står ovenfor. Det er de små tingene, timene rundt middags bordet, brettspill i stua med fyr på peisen, et julebrev som domper ned i postkassen håndskrevet med kjærlighet, gå på gudstjeneste 1. juledag, møte venner man bare ser i feriene, gi en julebgave ved julegrana så frelsersarmeen kan gi til de som trenger det mere en meg, at alle hiser på hverandre på tross av at de ikke kjenner hverandre......

Jul skulle ikke vært stress, agresjon, matrialisme, kjøpepress og ensomhet
Julen skulle vært nestekjærlighet, julefred, godhet, raushet, innkluderende og fellesskapsbyggende

her er sangen som innspirer mine tanker


1 kommentarer:

2nes sa...

Kloke ord og veldig enig men det er dessverre slik samfunnet vårt har blitt. Det er akkurat det du beskriver som er julen :) Hilsen Tone :)

Legg inn en kommentar